بهترين محتوا توليد محتوا متني
|
در بازاريابي محتوايي آنچه اهميت دارد انتخاب درست مخاطب است. بايد مخاطبي را انتخاب كرد كه مشتري بالقوه باشد و در مراحل بعد بتوان محصول و خدمات خود را به او بفروشيم. با انتخاب صحيح مخاطب ميتوان مطابق با نيازهاي او محتواي مناسب توليد كرد. قالب اين محتوا براي اينكه در معرض ديد مخاطب قرار گيرد بايد بر اساس اصول سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو و سوالاتي كه كاربر ميپرسد انتخاب شده باشد. براي تعيين فرمت مناسب محتواي بازاريابي بايد فرايندي را طي كرد كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت. فرايند تصميم گيري در مورد انتخاب قالب محتوامحتواهاي مناسب بازاريابي محتوا قالبهاي گوناگوني دارند از جمله: پستهاي وبلاگ، مقالات طولاني سايت، ويدئو، گالريهاي تصاوير و … پيش از توليد محتوا بايد قالب آن را طي فرايندي مشخص كرد. براي تصميم گيري در خصوص قالب محتوا با موضوعي خاص بايد به اين سه سوال جواب داد:
فرمت مناسب محتواي بازاريابيدر پاسخ به سوال اول شما بايد مشخص كنيد كاربر به دنبال كدام نوع از اين موارد است: ۱- خريد ۲- وب گردي ۳- اطلاعات براي كاربراني كه با هدف خريد يا صرفا گشت و گذار جستجو انجام ميدهند محتواي بازاريابي مناسب نيست. در صورتي كه كاربر به دنبال اطلاعات جستجو انجام داده محتواي بازاريابي مناسب را با توجه به كلمات كليدي و سوال او ميتوان در اختيارش گذاشت. ممكن است كاربر به دنبال پاسخ سريع به سوالش باشد يا با هدف مقايسهي جزئيات محصولات و يا اطلاعات حرفهاي و علمي باشد. هركدام از اين اطلاعات قابل خاص خود را ميطلبد. پس از پاسخ به سوال اول بايد پرسيد آنچه در صفحات جستجو به نمايش در ميآيد چيست؟ لينكهاي آبي و آگهيها، عكسها، اخبار، ويدئو، پاسخهاي كوتاه، لينك سايتها و نقشه و آدرس و ... انواع محتوادر كنار تمام موارد گفته شده شما بايد بدانيد مخاطب شما به چه نوع محتوايي علاقه دارد يا قصد دارد زمان خود را صرف چه چيزي كند درباره اين موضوع توضيح خواهيم داد. محتواي تصويري:محتواي تصويري شامل: ايلاستريشنها، اينفوگرافيكها، تصاوير ساده و ... هستند. اگر ارزش محتوا را درك كنيد، احتمالاً ميدانيد كه تصاوير ميتوانند از نظر ميزان جذابيت تفاوت زيادي ايجاد كنند. در حقيقت، محققان دريافتند كه تصاوير رنگي تمايل افراد به خواندن يك محتوا را 80 درصد افزايش ميدهد. ما به تصاوير نياز داريم زيرا هم مخاطب را به خواندن تشويق كنند و هم باعث درك بهتر مطالب شوند. محتواي ويديويي:يكي از بهترين انواع محتوا، كه به عنوان محتواي مخاطب پسند اين روزها در حال رشد زيادي است تاثير بسيار زيادي در رشد شما دارد. زيرا مخاطبان علاقه دارند در كمترين زمان بيشترين اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند. شما با توليد يك ويديوي يك دقيقه اي ميتوانيد اطلاعاتي كه نياز به ساعتها چرخ زدن در اينترنت است را به مخاطبانتان بدهيد. در اين قسمت بايد بگويم ما تا كنون درباره دو محتوايي كه امروزه در شبكههاي مجازي پيشرفت زيادي داشته اند صحبت كرديم. برندها در حال يافتن روشهايي خلاقانه براي جذب مشتريان خود هستند. پس توليد اين دو نوع محتوا را فقط به وبسايتتان محدود نكنيد. محتواي متني:قديميترين و سادهترين روش براي توليد محتوا استفاده از توليد محتواي متني است. هرگز نبايد از اهميت متن غافل شد. كلمات هستند كه مخاطبان شما را جمع ميكنند. ايميل:يكي از روشهايي كه رو به رشد است استفاده از ايميل براي ارسال خبرنامههاي مختلف به مخاطبين است. شما ميتوانيد از بازديدكنندگان سايت خود بخواهيد تا ايميل خود را براي شما بگذارند و در كنار اين ميتوانيد با استفاده از ايميل ماركتينگ خبرنامههاي زيادي به كاربران خود سرتاسر جهان بفرستيد. حتي در صورت داشتن فروشگاه اينترنتي ميتوانيد تخفيفهاي ويژه خود را از طريق ايميل به اطلاع كاربران برسانيد. پادكست: اين روزها محبوبيت پادكستها در حال افزايش است، پادكستها يكي از بهترين روش رساندن اطلاعات و ... به كاربران هستن زيرا از آنها با گوش دادن به شما و احتمالا پرسش و پاسخهايي كه در ذهنشان است به مطلب مورد نظرشان ميرسند. وبينارها:با توجه به شرايط فعلي برگزاري وبينار ميتواند يكي از استراتژيهاي مناسب براي كسب و كار شما باشد. تعامل با مخاطبان از طريق وبينار استراتژي اي است كه همه بايد با آن آشنا شوند و دوست دارند آن را انجام دهد، و اين چيزي است كه مخاطبان ما هميشه درگير آن هستند. مانند پادكستها، ميزباني يا مشاركت با سازماني ديگر براي يك وبينار فرصتي خارق العاده است تا بازار هدف خود را به روشي معمولي، در عين حال آموزنده و با ارزش درگير كنيد. در همين روش ميتوانيد از محتواي متني و ويديويي نيز استفاده كنيد تا همه مخاطبان كيفيت كار شما را ببينند و علاوه بر آن مجذوب محتواي مفيد شما شوند به صورتي كه بعد از وبينار دنبال سايت يا شبكه اجتماعي شما براي برقراري ارتباط و تعامل با شما باشند. فرمت مناسب محتواي بازاريابيشما با توجه به هدف خود از بازاريابي محتوا ممكن است به يكي از اين موارد نياز بيشتري داشته باشيد. قالب مناسب محتواي بازاريابي شما بايد با توجه به اين نكته انتخاب شود. پس از اين مرحله بايد به سوال سوم پاسخ داد. شما با بررسي و تحليل برخي دادهها ميتوانيد مشخص كنيد كه گام بعدي احتمالي كاربران شما چيست؟ اگر نوع دستگاه مورد استفاده اكثريت آنها موبايل است احتمالا به دنبال اطلاعات خلاصه هستند. پس محتواي شما بايد در اين فرمت توليد شده باشد و همچنين فراخوانهاي شما در آن محتوا بايد متناسب با نياز كاربران موبايل باشد. اگر كاربر شما به دنبال محتواي آموزشي بوده محتواي شما بايد لينك هايي به صفحات مطالب مرتبط و مراحل بعدي آموزش داشته باشد و ليستهاي مفيد و متنوعي را در كنار ابزارهاي تعاملي در اختيار او قرار دهيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
هر چه وبسايت شما محتواي بيشتري داشته باشد، براي كلمات كليدي بيشتري از گوگل و ساير موتورهاي جستجو رتبه مي گيريد. گوگل تنها براي كلمات كليدي كه در سايت شما هستند ميتواند به شما رتبه بدهد. تنها كساني شانس ديده شدن دارند كه دائم در حال خلق يك محتوا جذاب و گيرا و در عين حال صميمي هستند و دارنده صفحات در وب سايت خود مي باشند. يافتن كلمات كليدي مرتبط به زمينه فعاليت وب سايت يكي از مهترين كارهايي مي باشد كه متخصص سئو و بهينه سازي وب سايت انجام مي دهد تا از طريق آن بتواند عناوين مناسبي براي صفحات وب سايت انتخاب نمايد و همچنين براي توليد محتواي وب سايت از اين عناوين و كلمات كليدي استفاده مي گردد. در صورتي كه در جستجوي كلمات كليدي مرتبط به زمينه شغلي خود هستيد تا در وب سايت خود از آنها استفاده نماييد مي توانيد به سايت Google Trends گوگل مراجعه نماييد. اين سايت مهمترين كلمات كليدي مرتبط به زمينه شغلي شما را در اختيار شما قرار مي دهد. كافي است به سايت مورد نظر مراجعه نمود و كلمه اصلي زمينه شغلي مورد نظر خود در باكس بالاي صفحه جستجو نماييد مثلا اگر شغل شما در رابطه با روانشناسي باشد. مي توانيد آن كلمه مورد نظر را در باكس جستجو نماييد. پس از انجام اين كار شما به صفحه ديگري ارجاع داده مي شويد در اين صفحه آمار مربوط به جستجوي كلمه اي كه شما وارد نموده ايد به شما نمايش داده مي شود. به بخش پايين صفحه يعني Related searches مراجعه نماييد تا اطلاعات مربوط به كلمات كليدي مربوط به كلمه كليدي جستجو شده خود را بيابيد. در اين بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising كه تب Top به شما مهمترين كلمات كليدي مرتبط و تب Rising كلمات كليدي مرتبط به جستجوي شما را كه داراي رشد بسيار در جستجو كاربران مي باشد نمايش مي دهد. بازاريابي محتوا مي تواند گران و زمانبر باشدآيا تا به حال شنيده ايد كه براي پول درآوردن بايد پول خرج كنيد؟ درست است، اما بايد اين پول خرج كردن به نحوي هوشمندانه باشد و پول خود را دور نريزيد. مطمئناً ايجاد اينفوگرافيك هاي باكيفيت، پست گذاري به طور منظم، و هزينه كردن براي تبليغ محتوا از طريق سايت هاي مختلف ميتواند شروع خوبي باشد. اما اگر به بازگشت سرمايه و اثرات دراز مدتي كه بازاريابي محتوا مي تواند داشته باشد دقت كنيد متوجه مي شويد كه صرف زمان و هزينه براي آن كاملاً ارزش اقتصادي دارد. مطمئنا اگر ببينيد كه ترافيك ورودي وب سايتتان رو به افزايش است، رتبه شما در موتورهاي جستجو با گذر زمان افزايش پيدا مي كند، تعداد تماس هاي تلفني به كسب و كار شما بيشتر ميشود، و خريد هاي بيشتري از وبسايت شما انجام مي گردد، در خواهيد يافت كه اين يك استراتژي موثر بوده و ارزش هزينه كردن دارد. از بين هزاران محتوايي كه روانهي فضاي اينترنت ميشود، تنها تعداد محدودي ديده ميشود. بقيه محكوم به فراموش شدن و ناديده گرفته شدن هستند! اين هنر شماست كه امكان ديده شدن را به محتواي خود بدهيد. لازمه آن پاسخ به نياز مخاطب در عين حال لحني صميمي و گيرا داشتن است. شفافيت و صداقت عاملي مهم براي ديدن شدن محتواي شماست. آمارها در مورد بازاريابي محتوا چه مي گويند
نكته پايانيكاملاً واضح است كه بازاريابي محتوا همان چيزي است كه شما بايد زمان و پول خود را در حركت به سمت موفقيت بر روي آن صرف كنيد. اگر شما از همه قواعد لازم مانند توليد محتواي منحصر به فرد و با كيفيت پيروي نموده و لينك هاي طبيعي بگيريد، آنگاه لازم نيست درباره جريمه شدن از طرف الگوريتم گوگل نگران باشيد. بايد بدانيد مهمترين بخش يك پيام تأثيرگذار عنوان آن است. تعداد افرادي كه عنوان را ميخوانند، ۵ برابر كساني هستند كه كل متن را ميخوانند و از هر ۱۰ نفر، تنها ۲ نفر كل متن را خوانند.» اين سخن ديويد اگيلوي است ! شما با بهرهگيري از قدرت كلمات و نوشتن مخاطب را متقاعد و دعوت به اقدام ميكنيد گيرا، ساده و در عين حال تخصصي محتوا توليد كنيد . شما بواسطۀ بهكارگيري اين مهارت قرار است به نياز مخاطب تلنگري زده تا او را به حركت وادارد. كاري كنيد كه مخاطب خود را، در حال استفاده ازمحصول شما ببيند.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
يك سايت اينترنتي زماني موفق مي شود كه بازيد كننده داشته باشد و بتواند بازيد كنندگان خود را به مشتري تبديل كند. در بازاريابي و فروش سنتي مغازه اي فروش بيشتري خواهد داشت كه در مكان پر جعميت تري يا به اصطلاح در محل عبور و مرور مردم قرار داشته باشد. اما اين به تنهايي سبب موفقيت نمي شود، مغازه دار بايد اجناسي را در ويترين مغاره ي خود قرار دهد كه رهگذران را به وجد آورده و با زبان بي زباني آن ها را به سوي خود فرا بخوانند. در كسب و كارهاي آنلاين بازديدكنندگان اينترنتي جايگزين رهگذارن شده اند اما در ماهيت موضوع تغييري به وجود نيامده است. همچنان وظيفه شما به عنوان يك فروشنده يا ارائه دهنده ي خدمات اين است كه مخاطب را به سوي خود جذب كنيد. حال مي توانيد اين كار را با يك كالاي با كيفيت يا خدماتي خلاقانه انجام دهيد. اما در هر صورت توليد محتواي خوب عضو جدا نشدني و مهم ترين عامل براي ديده شدن كسب و كار شماست. اهميت توليد محتواتوليد محتوا در فروش سنتي نيز وجود دارد و تنها تفاوت آن با فروش آنلاين در نحوه ي ارائه ي آن است. تصور كنيد شما به عنوان خريدار وارد يك مغازه مي شويد كه از قضا اجناس خوبي هم دارد اما فروشنده بدون هيچ گونه اقدامي ساكت و آرام تنها به نظاره ي شما ايستاده است، چه اتفاقي مي افتد؟ نيمي از اوقات خريداران در صورت مشاهده ي چنين رفتاري دلسرد و پشيمان مي شوند و مغازه را ترك مي كنند. در كسب و كارهاي آنلاين نيز بازديدكنندگان براي بار اول صرفا به عنوان يك بازديدكننده وارد سايت شما مي شوند. احتمال اينكه كاربري در اولين بازديد خود قصد خريد داشته باشد بسيار كم است، آن ها نياز دارند به شما اعتماد كنند. جلب اعتماد كاربران به عهده ي شماست و اين كار را تنها با ارائه ي اطلاعات در قالب توليد محتوا مي توانيد انجام دهيد. حتي اگر مقاله هاي غير مرتبط با نوع خدمات يا كالاي خود در وب سايتتان منتشر كنيد، در صورتي كه آن محتوا براي كاربر جذاب باشد باعث مي شود براي هميشه از سايت شما خداحافظي نكند. زيرا اكنون دليلي براي بازديد مجدد دارد، او مي داند در وب سايت شما مطالب مفيدي وجود دارد كه بسياري از سوال هايش را پاسخ مي گويند. اين ديد و بازديد ها به آشنايي بيشتر و در نهايت اعتماد منجر مي شود و به احتمال زياد بازديد كنند به يك مشتري وفادار تبديل مي شود. گوگل به وب سايت هاي كه محتواي با كيفيت توليد مي كنند يعني تمام نكات سئو در آن ها رعايت شده باشد (كپي برداري از سايت هاي ديگر نباشد، عنوان داشته باشد و...) اهميت زيادي مي دهد. و با نمايش وب سايت به كاربران بيشتر در آن ها انگيزه اي براي ادامه ي اين روند ايجاد مي كند. اگر شما هم كمر همت را بسته ايد تا كسب و كاري موفق در دنياي گسترده ي اينترنت راه اندازي كنيد اهميت توليد محتوا را هيچ گاه فراموش نكنيد. ويژگي هاي يك محتواي خوبتوليد محتوا صرفا به دست گرفتن قلم و خط خطي كردن آن نيست. هر كاري شيوه و اصول خود را دارد و اگر مي خواهيد در آن موفق شويد لازم است در گام نخست اطلاعات و دانش كافي درباره ي آن موضوع كسب كنيد. شما بايد خود را جاي مخاطبي بگذاريد كه قرار است مطالب شما را مطالعه كند. اگر شما يك كاربر بوديد چه اطلاعاتي در رابطه با آن وب سايت نياز داشتيد؟ دوست داشتيد نويسنده چگونه با شما سخن بگويد؟ چه سوالاتي از صاحب آن كسب و كار داشتيد؟... اين ها سوالاتي است كه بايد از خود بپرسيد و محتواي خود را مطابق با پاسخ آن ها نگارش كنيد. رعايت حد تعادل در نحوه نگارش محتوا يكي از نكاتي است كه بايد به آن توجه كنيد. يعني شما نه بايد خيلي عاميانه با كاربر سخن بگوييد نه خيلي خشك و رسمي. البته اين مورد كاملا بستگي به نوع فعاليت شما دارد. براي مثال يك اينفلوئنسر كه صرفا روزمرگي هاي خود را در اينستاگرام به اشتراك مي گذارد بهتر است با زباني ساده و عاميانه اين كار را بكند اما يك نويسنده كه مي خواهد كاربران را با قلم خود آشنا كند با نوشتن متن هاي ادبي موفق تر مي شود. البته در اين كار ضرورتي وجود ندارد اما چيزي كه بسيار حائز اهميت است كپي نكردن مطالب ديگران است، شما بايد از خلاقيت و دانش خود استفاده كنيد نه ديگران! اگر توانايي توليد محتوا نداريد مي توانيد اين كار را به كارشناسان اين حوزه بسپاريد اما هرگز روي اين موضوع ريسك نكنيد زيرا اگر مخاطبان خود را از دست بدهيد به مرور به پايين قله ي موفقيت سقوط مي كنيد. برخي از ويژگي هايي كه باعث افزايش ميزان وفاداري كاربران به سايت ميشود
كلام آخرتوليد محتوا را مي توان شاه كليد درهاي موفقيت در تجارت آنلاين دانست. هيچكدام از فروشگاه هاي آنلاين و معروف دنيا مانند آمازون از روز اول موفق نبوده اند، آن ها نيز با تلاش و كوشش و به كار گرفتن تكنيك هاي موفقيت از جمله توليد محتوا به جايگاه كنوني خود دست يافته اند. اگر شما در زمينه شغلي خود شكست خورده ايد به اين معني نيست كه بايد نااميد شويد. ما به شما مي گوييم تلاش مستمر را جايگزين نا اميدي كنيد و دوباره آغاز كنيد. اگر پيش تر راه هاي رسيدن به موفقيت در كسب و كار آنلاين را نمي دانستيد حال با كسب دانش كافي كسب و كارتان را گارانتي كنيد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
چطور مي توانيم به صورت رستوراني غذا طبخ كنيم؟غذاي رستوراني از ديد بسياري از مردم خوشمزه تر است و شما مي توانيد ايده هايي را به اشتراك بگذاريد كه باعث مي شود تا مردم به جاي اين كه غذاي مورد علاقه خود را در رستوران بخورند، در خانه خود غذا ميل كنند. محصولات غذايي و برندهاي توليد كننده ظروف را مقايسه كنيددر واقع شما مي توانيد با تهيه يك ليست از برندهاي توليد كننده مواد غذايي و ظروف، نسبت به ارائه تجربيات خود در مورد استفاده از آن ها اقدام كنيد. اين كار به مخاطبين شما اجازه مي دهد تا تصميم گيري بهتري داشته باشند. داستاني در مورد يك تجربه ناموفق آشپزي به اشتراك بگذاريدشما مي توانيد در مورد شكست هايي كه در مورد آشپزي داشته ايد توليد محتوا كنيد. اين امر بسيار رايج است و شما مي توانيد اشتباهات خود را شرح دهيد تا ديگران نيز بتوانند از آن ها درس بگيرند و اين مسئله باعث مي شود تا ديگران اين اشتباهات را تكرار نكنند ايده هايي جذاب براي توليد محتوا وبلاگ زيبايي وبلاگ هاي زيبايي امروزه بسياري از مخاطبين را به خود جذب مي كنند و شما مي توانيد از اين ايده ها براي توليد محتوا استفاده كنيد. ايده ها را از عناوين مجله هاي زيبايي استخراج كنيدبراي مثال اگر در يك مجله زيبايي محتوايي در خصوص استفاده از نوشيدني هاي الكلي و تاثير مخرب آن بر روي پوست خوانديد، مي توانيد در مورد آن به توليد محتوا بپردازيد. روال مراقبت از پوست را به اشتراك بگذاريدبرنامه صبحگاهي شما براي مراقبت از پوست به چه صورت است؟ در اين خصوص مي توانيد به توليد محتوا بپردازيد. در مورد محصولات زيبايي مورد علاقه خود صحبت كنيدشما مي توانيد لينك هايي را در پست هاي خود درج كنيد كه كاربران بتوانند راحت تر محصولات زيبايي مورد نظر خود را خريداري كنند. در صورتي كه مي توانيد يك فيلم از اين محصولات تهيه كرده و آن را به اشتراك بگذاريد. كدام محصولات مراقبتي بايد در سفر همراهمان باشد؟شما مي توانيد در مورد هر وسيله مراقبت و زيبايي از پوست و مو كه بايد در مسافرت ها همراه ما باشد نسبت به توليد محتوا اقدام كنيد. اين كار براي شما بسيار مفيد واقع خواهد شد. چطور بودجه خريد محصولات مراقبتي و زيبايي را كنترل كنيم؟شما مي توانيد در مورد روش هايي براي كاهش هزينه ها و پس انداز براي خريد لوازم مراقبتي و زيبايي را به كاربران خود قرار دهيد. در اين صورت بايد موارد زير را در نظر بگيريد :
در مورد گرايشات مختلف بنويسيدسبك هاي مختلف آرايشي كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرد كدام است؟ در اين خصوص مي توانيد با كاربران خود صحبت كرده و به توليد محتوا بپردازيد. دو برند مختلف را با يكديگر مقايسه كنيدكدام محصول مي تواند گزينه اي بهتر باشد؟ در اين صورت شما مي توانيد به بررسي و مقايسه دو محصول از دو برند مختلف بپردازيد و در نهايت نتيجه گيري كنيد ايده هاي توليد محتوا براي وبلاگ عكاسي وبلاگ هاي عكاسي نيز نياز به ايده هاي جذابي براي توليد محتوا دارند و از اين روي ما قصد داريم برخي از اطلاعات را در اين خصوص با شما به اشتراك بگذاريم. به مكان هاي جديد برويددر واقع بسياري علاقمند به محيط هاي جديد و ناب هستند و از اين روي شما مي توانيد با مراجعه به اين محيط ها، خلاقيت خود را به كار گرفته و وارد دنياي جديدي شويد. تعطيلات خود را عكاسي كنيدشما مي توانيد در يك تعطيلات خارج از شهر به عكاسي بپردازيد و با توليد محتوا در اين خصوص مخاطبين بيشتري جذب كنيد. از وسايل عكاسي، توليد محتوا كنيدمحتواي شما براي ديگران جذاب است و مي توانيد با عكاسي از وسايلي كه در اين راه از آن ها استفاده مي كنيد، بهترين عملكرد را در توليد محتوا داشته باشيد. در مورد جذب مشتريان جديد توضيح دهيددر كسب و كار شما براي دستيابي به مشتريان جديد چه كارهايي بايد انجام شود؟ در اين خصوص اگر روندي داريد مي توانيد با ديگران به اشتراك بگذاريد و در واقع اين شيوه براي شما مي تواند بسيار مفيد واقع شود. از رويدادها عكاسي كنيدچه رويدادهايي برگزار مي شود؟ مي توانيد از آن ها عكاسي كرده و به توليد محتوا بپردازيد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
چگونه يك بازاريابي محتوا با كيفيت داشته باشيم؟براي شروع بازاريابي محتوا بايد سه گزينه را مدنظر خود داشته باشيد: 1. تعداد جستجو و پيوندهايي كه براي محتواي شما ايجاد ميشود را پيگيري كنيد.موسسه بازاريابي محتوا گزارش داده است كه تقريبا نيمياز بازاريابان تعداد پيوندهاي بازاريابي را كه در نتيجه محتواي آنها ايجاد ميشود پيگيري نميكنند. در عوض، احتمالاً بسياري از اين بازاريابها براي تعيين موفقيت، به معيارهاي گسترده تري مانند ارتباطات جديد اعتماد ميكنند؛ اين اشتباه است. برخلاف ملاكهاي عموميتر، نتيجههاي جستجو كاربران، در بازاريابي به شما امكان ميدهند افرادي را كه احتمالاً علاقه واقعي به خريد يك محصول يا خدمات دارند، شناسايي كنيد. 2. استخدام نويسندههاي توانا و فروشندههاي خوب، باعث فروش محصولات ميشود.اعضاي تيم بازاريابي خود را تشويق كنيد كه email تبليغ محصول شما را به مديران فروش توانا ارسال كنند. تيم شما همچنين ميتواند زمان و هر چند وقت يك بار براي رسيدن به هر يك از امتيازاتي كه شما تعيين كرده ايد را تغيير دهد. ما يك نماينده توسعه فروش يا يك بازارياب براي بازاريابي داريم و هنگام برقراري تماس بين يك تا پنج امتياز واجد شرايط را تعيين ميكنيم. سپس ، پس از اتمام تماس ، فروشنده بايد يك امتياز تعيين كند. اين به ما كمك ميكند تا تشخيص دهيم كه آيا بازاريابي و فروش در يك سمت هستند. اگر اينگونه نباشد ، اين بحث براي هر دو تيم ايجاد ميشود تا درك كنند كه چگونه شركت ما به عنوان يك كل بايد تماسهاي فروش را مديريت كند. 3. محتواي خود را براي بازاريابي محتوا، باكيفيت كنيد.به عنوان مثال اگر محتواي شما، از طريق تلفن منجر به دريافت بسياري از محصولات داراي صلاحيت بازاريابي ميشود، اما تعداد كمياز آنها به مشتري تبديل ميشوند، نشانه اين است كه تيم فروش شما به محتواي فعال كننده فروش بهتري نياز دارد. همچنين ميتواند به عدم ارتباط بين مواد بازاريابي شركت شما و فروشندگان پيام رسان با اهداف شما اشاره كند. براي تعيين اينكه كدام يك از منابع اصلي منجر به تبديل ميشوند، از 20 فروش اخير شركت خود حسابرسي انجام دهيد. كپي رايتينگ به چه معنا است؟در نقطه مقابل بازاريابي محتوا، كپي رايتينگ قرار دارد. كپي رايتينگ نبايد با كلمه كپي رايت( حق چاپ) اشتباه گرفته شود. كپي رايت به حق قانوني انحصاري براي توليد يا فروش آثار شخصي مانند كتابها ، موسيقي يا موارد هنري اشاره دارد. هدف از كپي رايت محافظت از مطالب اصلي است كه از استفاده غيرقانوني آن جلوگيري كند.
كپي رايتر نويسنده حرفه اي است كه مسئول نوشتن متن در كپي رايتينگ است. شما ممكن است نظريههاي مختلفي درباره نويسندگان شنيده باشيد، مانند اين كه نويسندگان با استعداد به دنيا ميآيند و نميتوانيد نحوه نوشتن را بياموزيد يا شايد برعكس آن را شنيده باشيد كه هيچ مهارت نوشتن وجود ندارد و هر كسي ميتواند آن را انجام دهد. نويسندگان كپي رايتينگ حرفه ايوقتي نوبت به نوشتن متن ميرسد، هر دو اين نظريهها خلاف واقعيت هستند. نويسندگان كپي رايتينگ حرفه ايهايي هستند كه كار خود را آموخته و تمرين ميكنند. هيچ يك از ما با دانستن اينكه چگونه يك متن عالي بنويسيم متولد نشده ايم، اما مطمئناً نويسندگي مهارتي است كه تقريباً هركسي با كميپشتكار ميتواند آن را ياد بگيرد. چگونه يك متن جذاب براي كپي رايتينگ داشته باشيم؟كپي رايتر براي داشتن يك كپي رايتينگ موفق، بايد سه ويژگي را در خود تقويت كند: 1. سعي كنيد تاكيد شما بر مزاياي يك محصول، بيشتر از ويژگيهاي آن باشد.گاهي اوقات ممكن است محصول موردنظرشما ويژگيهاي تخصصي داشته باشد كه براي مخاطب شما، قابل فهم نباشد؛ پس به جاي آن كه باواژههاي تخصصي و نا آشنا ذهن مخاطب را درگير كنيد، آنها را با مزيتهاي محصول آشنا كنيد و دقيقا مشخص كنيد كه در ازاي محصول شما، چه چيزي به دست ميآورند. 2. نتايج خريد محصول در آينده را براي مخاطب، واضح بيان كنيد.بعد از اين كه مزيتهاي محصول را براي مخاطب شرح داديد، نتايج استفاده از آن را نيز به طور شفاف بيان كنيد. به آنها نشان دهيد كه چه خدماتي را در آينده با خريد محصول شما به دست ميآوردند. اين مورد بستگي به اين دارد كه چقدر شما به طور واقع بينانه محصول خود را معرفي كرده باشيد. 3. سعي كنيد بيش از هر چيزي، هيجان را در مخاطبان خود افزايش دهيد.شما به عنوان يك كپي رايتر، بايد به جاي پرداختن به منطق، به هيجان مخاطب دقت كنيد و اين مهم ترين وجه تفاوت بازاريابي محتوا با كپي رايتينگ است. اگر ميخواهيد محصول خود را تبليغ كنيد، بايد به تاثير آن در زندگي شخصي مخاطبان اشاره كنيد و تبليغات شما در جهت افزايش اعتماد به نفس يا زندگي راحت آنان باشد و يا در مورد سلامتي بيشتر، آنها را به چالش بكشيد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
"مهم ترين جمله در هر مقاله، جمله اول آن است و در صورتي كه مقاله نويسي به گونه اي باشد كه اين جمله نتواند جذابيت زيادي را دريافت كند و جمله دوم را شروع كند، عمر مقاله شما تمام مي شود. اگر جمله دوم مخاطب را وادار نكند كه جمله سوم را بخواند، باز هم مقاله شما يك مقاله مرده است. پيشرفت جملات در مقاله نويسي باعث مي شود تا مخاطب به جلو كشانده شود و در نهايت در قلاب توليد محتواي شما خواهند افتاد. نويسنده، سرنوشت يك مقاله را رقم مي زند. ويليام زينسر" با احترام فراوان، من به عنوان يك نويسنده با نظر آقاي زينسر مخالف هستنم! در واقع همه ما مي دانيم كه مهم ترين قسمت در هر مقاله، عنوان آن مي باشد و بدون داشتن يك عنوان جذاب، مخاطب شما حتي جمله اول را نخواهد خواند. اما پس از عنوان، مهم ترين قسمت مقاله نويسي براي شما، همان چند جمله اول است. روزنامه نگاران، بخش مقدماتي را به عنوان Lede مي خوانند و در صورتي كه اين قسمت به درستي پياده سازي نشود، مخاطبان شما بدون اين كه توجهي به مقاله شما داشته باشند، وبلاگ شما را ترك خواهند كرد. در اين مقاله ما با كمك وبسايت michaeldpollock.com ، ده مثال برتر براي شروع جذاب يك پست در مقاله نويسي مطالبي را با شما در ميان خواهيم گذاشت و اطلاعاتي را در اين خصوص ارائه خواهيم داد. در شروع مقاله نويسي، كوتاه و مستقيم بنويسيد با اين كار مي توانيد مينيماليست ها را خوشحال كنيد. در واقع در برخي موارد به نظر مي رسد كه چند جمله توصيفي باعث مي شود تا مقاله شما جذاب باشد. از كلمات و جملات توصيفي در ابتداي مقاله خود استفاده كنيد. آيا مي خواهيد به اشتراك گذاري مطالب خود را در فيس بوك به حداكثر برسانيد؟ در اين مقاله ما هفت نكته را بيان مي كنيم كه در اين راه به شما كمك خواهد كرد." از يك جمله خنده دار يا سرگرم كننده براي شروع استفاده كنيدشما مي توانيد در مقاله نويسي خود يك مسير طولاني را طي كنيد و در اين خصوص مي توانيد براي جلب توجه از جملات سرگرم كننده استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود تا سليقه هاي مختلف را به مقاله خود جذب كنيد. البته بايد با دقت بسيار زيادي اين جملات را مورد استفاده قرار دهيد. يك سوال قابل تامل بپرسيدزماني كه شخصي از شما سوالي مي پرسد، نمي توانيد به پاسخي فكر نكنيد و در واقع خواننده شما هم همين سوال را مي پرسد و مي توانيد مخاطب را در اين مكالمه درگير كنيد. بايد مراقب باشيد كه در پرسش سوالات در ابتداي مقاله نويسي، نبايد به گونه اي سوال را بپرسيد كه با جواب بله يا نه به آن پاسخ دهيد. هميشه سوال خود را با نياز خواننده خود مرتبط كنيد. مثال : چگونه كاري كنيم كه در ذهن مردم ماندگار شويم؟ از David Wright"وقتي در خانه نيستيد مردم در مورد تو چه فكر مي كنند؟" يك سوال چند گزينه اي بپرسيدتنوع در تكنيك هاي سوال پرسيدن در ابتداي مقاله نويسي يكي از مهم ترين گزينه ها به شمار مي رود و سوالات چند گزينه اي مي تواند در جذب مخاطب بسيار تاثيرگذار باشد. در واقع شما نمي دانيد كه مخاطب شما چقدر به سوالات چند گزينه اي علاقمند مي باشد. پاسخ دادن به اين سوال داراي اهميت بسيار زيادي مي باشد. شما مي توانيد سوالات خود را به خواندن مقاله اختصاص دهيد.
در صورتي كه با دو جمله اول موافق هستيد، از يك ذهنيت ثابت پيروي مي كنيد و در صورتي كه با مورد دوم موافق باشيد، يك طرز فكر رو به رشد خواهيد داشت." يك واقعيت يا آمار تكان دهنده را به اشتراك بگذاريددر صورتي كه مي خواهيد در خصوص مقاله نويسي فعاليت داشته باشيد، در ابتداي توليد محتواي خود مي توانيد از كلمات قدرتمندي مانند واقعيت يا آمار تكان دهنده را به اشتراك بگذاريد تا ذهن مخاطب خود را درگير كرده و بتوانيد مخاطب را تا انتها با خود همراه كنيد. مثال : مقاله ماري جوانا ازInfomania"در تحقيقات جديد ادعا شده است كه كارگراني كه در استفاده از ايميل و تماس تلفني دو برابر بيشتر خطا دارند، احتمال بيشتري وجود دارد كه ماري جوانا مصرف مي كنند."
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |