بهترين محتوا
توليد محتوا متني

در بازاريابي محتوايي آنچه اهميت دارد انتخاب درست مخاطب است. بايد مخاطبي را انتخاب كرد كه مشتري بالقوه باشد و در مراحل بعد بتوان محصول و خدمات خود را به او بفروشيم. با انتخاب صحيح مخاطب مي‌توان مطابق با نيازهاي او محتواي مناسب توليد كرد. قالب اين محتوا براي اينكه در معرض ديد مخاطب قرار گيرد بايد بر اساس اصول سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو و سوالاتي كه كاربر مي‌پرسد انتخاب شده باشد. براي تعيين فرمت مناسب محتواي بازاريابي بايد فرايندي را طي كرد كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت.

فرايند تصميم گيري در مورد انتخاب قالب محتوا

محتواهاي مناسب بازاريابي محتوا قالب‌هاي گوناگوني دارند از جمله: پست‌هاي وبلاگ، مقالات طولاني سايت، ويدئو، گالري‌هاي تصاوير و … پيش از توليد محتوا بايد قالب آن را طي فرايندي مشخص كرد. براي تصميم گيري در خصوص قالب محتوا با موضوعي خاص بايد به اين سه سوال جواب داد:

  • هدف كاربر از جستجو چيست؟
  • چه چيزي در صفحات نتايج جستجو نمايش داده خواهد شد؟
  • چه قالبي براي هدايت كاربر با توجه به هدف شما مناسب است؟

 فرمت مناسب محتواي بازاريابي

در پاسخ به سوال اول شما بايد مشخص كنيد كاربر به دنبال كدام نوع از اين موارد است:

۱- خريد

۲- وب گردي

۳- اطلاعات

براي كاربراني كه با هدف خريد يا صرفا گشت و گذار جستجو انجام مي‌دهند محتواي بازاريابي مناسب نيست. در صورتي كه كاربر به دنبال اطلاعات جستجو انجام داده محتواي بازاريابي مناسب را با توجه به كلمات كليدي و سوال او مي‌توان در اختيارش گذاشت. ممكن است كاربر به دنبال پاسخ سريع به سوالش باشد يا با هدف مقايسه‌ي جزئيات محصولات و يا اطلاعات حرفه‌اي و علمي باشد. هركدام از اين اطلاعات قابل خاص خود را مي‌طلبد. پس از پاسخ به سوال اول بايد پرسيد آنچه در صفحات جستجو به نمايش در مي‌آيد چيست؟ لينك‌هاي آبي و آگهي‌ها، عكس‌ها، اخبار، ويدئو، پاسخ‌هاي كوتاه، لينك سايت‌ها و نقشه و آدرس و ...

انواع محتوا 

در كنار تمام موارد گفته شده شما بايد بدانيد مخاطب شما به چه نوع محتوايي علاقه دارد يا قصد دارد زمان خود را صرف چه چيزي كند درباره اين موضوع توضيح خواهيم داد.

محتواي تصويري:

محتواي تصويري شامل: ايلاستريشن‌ها، اينفوگرافيك‌ها، تصاوير ساده و ... هستند.

اگر ارزش محتوا را درك كنيد، احتمالاً مي‌دانيد كه تصاوير مي‌توانند از نظر ميزان جذابيت تفاوت زيادي ايجاد كنند. در حقيقت، محققان دريافتند كه تصاوير رنگي تمايل افراد به خواندن يك محتوا را 80 درصد افزايش مي‌دهد. ما به تصاوير نياز داريم زيرا هم مخاطب را به خواندن تشويق كنند و هم باعث درك بهتر مطالب شوند.

محتواي ويديويي: 

يكي از بهترين انواع محتوا، كه به عنوان محتواي مخاطب پسند اين روزها در حال رشد زيادي است تاثير بسيار زيادي در رشد شما دارد. زيرا مخاطبان علاقه دارند در كمترين زمان بيشترين اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند. شما با توليد يك ويديوي يك دقيقه اي مي‌توانيد اطلاعاتي كه نياز به ساعت‌ها چرخ زدن در اينترنت است را به مخاطبانتان بدهيد.

در اين قسمت بايد بگويم ما تا كنون درباره دو محتوايي كه امروزه در شبكه‌هاي مجازي پيشرفت زيادي داشته اند صحبت كرديم. برندها در حال يافتن روش‌هايي خلاقانه براي جذب مشتريان خود هستند. پس توليد اين دو نوع محتوا را فقط به وبسايتتان محدود نكنيد.

محتواي متني:

قديمي‌ترين و ساده‌‌ترين روش براي توليد محتوا استفاده از توليد محتواي متني است. هرگز نبايد از اهميت متن غافل شد. كلمات هستند كه مخاطبان شما را جمع مي‌كنند.

ايميل: 

يكي از روش‌هايي كه رو به رشد است استفاده از ايميل براي ارسال خبرنامه‌هاي مختلف به مخاطبين است. شما مي‌توانيد از بازديدكنندگان سايت خود بخواهيد تا ايميل خود را براي شما بگذارند و در كنار اين مي‌توانيد با استفاده از ايميل ماركتينگ خبرنامه‌هاي زيادي به كاربران خود سرتاسر جهان بفرستيد. حتي در صورت داشتن فروشگاه اينترنتي مي‌توانيد تخفيف‌هاي ويژه خود را از طريق ايميل به اطلاع كاربران برسانيد.

پادكست

اين روزها محبوبيت پادكست‌ها در حال افزايش است، پادكست‌ها يكي از بهترين روش رساندن اطلاعات و ... به كاربران هستن زيرا از آن‌ها با گوش دادن به شما و احتمالا پرسش و پاسخ‌هايي كه در ذهنشان است به مطلب مورد نظرشان مي‌رسند.

وبينارها:

با توجه به شرايط فعلي برگزاري وبينار مي‌تواند يكي از استراتژي‌هاي مناسب براي كسب و كار شما باشد.  تعامل با مخاطبان از طريق وبينار استراتژي اي است كه همه بايد با آن آشنا شوند و دوست دارند آن را انجام دهد، و اين چيزي است كه مخاطبان ما هميشه درگير آن هستند. مانند پادكست‌ها، ميزباني يا مشاركت با سازماني ديگر براي يك وبينار فرصتي خارق العاده است تا بازار هدف خود را به روشي معمولي، در عين حال آموزنده و با ارزش درگير كنيد.

در همين روش مي‌توانيد از محتواي متني و ويديويي نيز استفاده كنيد تا همه مخاطبان كيفيت كار شما را ببينند و علاوه بر آن مجذوب محتواي مفيد شما شوند به صورتي كه بعد از وبينار دنبال سايت يا شبكه اجتماعي شما براي برقراري ارتباط و تعامل با شما باشند.

فرمت مناسب محتواي بازاريابي

شما با توجه به هدف خود از بازاريابي محتوا ممكن است به يكي از اين موارد نياز بيشتري داشته باشيد. قالب مناسب محتواي بازاريابي شما بايد با توجه به اين نكته انتخاب شود. پس از اين مرحله بايد به سوال سوم پاسخ داد. شما با بررسي و تحليل برخي داده‌ها مي‌توانيد مشخص كنيد كه گام بعدي احتمالي كاربران شما چيست؟ اگر نوع دستگاه مورد استفاده اكثريت آنها موبايل است احتمالا به دنبال اطلاعات خلاصه هستند. پس محتواي شما بايد در اين فرمت توليد شده باشد و همچنين فراخوان‌هاي شما در آن محتوا بايد متناسب با نياز كاربران موبايل باشد.

اگر كاربر شما به دنبال محتواي آموزشي بوده محتواي شما بايد لينك هايي به صفحات مطالب مرتبط و مراحل بعدي آموزش داشته باشد و ليست‌هاي مفيد و متنوعي را در كنار ابزارهاي تعاملي در اختيار او قرار دهيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۲:۴۲ ] [ عليرضا نياكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی