بهترين محتوا
توليد محتوا متني

چگونه يك بازاريابي محتوا با كيفيت داشته باشيم؟

براي شروع بازاريابي محتوا بايد سه گزينه را مدنظر خود داشته باشيد:

1.     تعداد جستجو و پيوند‌هايي كه براي محتواي شما ايجاد مي‌شود را پيگيري كنيد.

موسسه بازاريابي محتوا گزارش داده است كه تقريبا نيمي‌از بازاريابان تعداد پيوندهاي بازاريابي را كه در نتيجه محتواي آن‌ها ايجاد مي‌شود پيگيري نمي‌كنند. در عوض، احتمالاً بسياري از اين بازارياب‌ها براي تعيين موفقيت، به معيارهاي گسترده تري مانند ارتباطات جديد اعتماد مي‌كنند؛ اين اشتباه است. برخلاف ملاك‌هاي عمومي‌تر، نتيجه‌هاي جستجو كاربران، در بازاريابي به شما امكان مي‌دهند افرادي را كه احتمالاً علاقه واقعي به خريد يك محصول يا خدمات دارند، شناسايي كنيد.

2.     استخدام نويسنده‌هاي توانا و فروشنده‌هاي خوب، باعث فروش محصولات مي‌شود.

اعضاي تيم بازاريابي خود را تشويق كنيد كه email تبليغ محصول شما را به مديران فروش توانا ارسال كنند. تيم شما همچنين مي‌تواند زمان و هر چند وقت يك بار براي رسيدن به هر يك از امتيازاتي كه شما تعيين كرده ايد را تغيير دهد.

ما يك نماينده توسعه فروش يا يك بازارياب براي بازاريابي داريم و هنگام برقراري تماس بين يك تا پنج امتياز واجد شرايط را تعيين مي‌كنيم. سپس ، پس از اتمام تماس ، فروشنده بايد يك امتياز تعيين كند. اين به ما كمك مي‌كند تا تشخيص دهيم كه آيا بازاريابي و فروش در يك سمت هستند. اگر اينگونه نباشد ، اين بحث براي هر دو تيم ايجاد مي‌شود تا درك كنند كه چگونه شركت ما به عنوان يك كل بايد تماس‌هاي فروش را مديريت كند.

3.     محتواي خود را براي بازاريابي محتوا، باكيفيت كنيد.

به عنوان مثال اگر محتواي شما، از طريق تلفن منجر به دريافت بسياري از محصولات داراي صلاحيت بازاريابي مي‌شود، اما تعداد كمي‌از آنها به مشتري تبديل مي‌شوند، نشانه اين است كه تيم فروش شما به محتواي فعال كننده فروش بهتري نياز دارد. همچنين مي‌تواند به عدم ارتباط بين مواد بازاريابي شركت شما و فروشندگان پيام رسان با اهداف شما اشاره كند. براي تعيين اينكه كدام يك از منابع اصلي منجر به تبديل مي‌شوند، از 20 فروش اخير شركت خود حسابرسي انجام دهيد.

كپي رايتينگ به چه معنا است؟

در نقطه مقابل بازاريابي محتوا، كپي رايتينگ قرار دارد. كپي رايتينگ نبايد با كلمه كپي رايت( حق چاپ) اشتباه گرفته شود. كپي رايت به حق قانوني انحصاري براي توليد يا فروش آثار شخصي مانند كتاب‌ها ، موسيقي يا موارد هنري اشاره دارد. هدف از كپي رايت محافظت از مطالب اصلي است كه از استفاده غيرقانوني آن جلوگيري كند.


كپي رايتينگ شامل تبليغات براي رستوران‌هاي محلي، كاتالوگ‌ها، نامه‌هاي جمع آوري كمك مالي از سازمان‌هاي خيريه يا نامه‌هاي فروش محصولات، خدمات مختلف و موارد اين چنيني است كه همان طور كه گفته شد، از تفاوت‌هاي بازاريابي محتوا و كپي رايتينگ محسوب مي‌شود.

كپي رايتر نويسنده حرفه اي است كه مسئول نوشتن متن در كپي رايتينگ است.

شما ممكن است نظريه‌هاي مختلفي درباره نويسندگان شنيده باشيد، مانند اين كه نويسندگان با استعداد به دنيا مي‌آيند و نمي‌توانيد نحوه نوشتن را بياموزيد يا شايد برعكس آن را شنيده باشيد كه هيچ مهارت نوشتن وجود ندارد و هر كسي مي‌تواند آن را انجام دهد. 

نويسندگان كپي رايتينگ حرفه اي‌

وقتي نوبت به نوشتن متن مي‌رسد، هر دو اين نظريه‌ها خلاف واقعيت هستند. نويسندگان كپي رايتينگ حرفه اي‌هايي هستند كه كار خود را آموخته و تمرين مي‌كنند. هيچ يك از ما با دانستن اينكه چگونه يك متن عالي بنويسيم متولد نشده ايم، اما مطمئناً نويسندگي مهارتي است كه تقريباً هركسي با كمي‌پشتكار مي‌تواند آن را ياد بگيرد.
كپي رايتر (Copier)  مي‌كوشد با هنرمندي، واژه‌ها را به گونه اي انتخاب كند كه در خريد مخاطب، تاثير جدي بگذارد. مردم روزانه در طيف وسيعي از تبليغات قرار مي‌گيرند كه به بسياري از آن‌ها توجه نمي‌كنند؛ پس كپي رايتر بايد بتواند با هوشمندي، كلماتي را انتخاب كند كه مورد توجه مخاطب قرار بگيرد و او را وادار به خريد بكند.

چگونه يك متن جذاب براي كپي رايتينگ داشته باشيم؟

كپي رايتر براي داشتن يك كپي رايتينگ موفق، بايد سه ويژگي را در خود تقويت كند:

1.     سعي كنيد تاكيد شما بر مزاياي يك محصول، بيشتر از ويژگي‌هاي آن باشد.

گاهي اوقات ممكن است محصول موردنظرشما ويژگي‌هاي تخصصي داشته باشد كه براي مخاطب شما، قابل فهم نباشد؛ پس به جاي آن كه باواژه‌هاي تخصصي و نا آشنا ذهن مخاطب را درگير كنيد، آن‌ها را با مزيت‌هاي محصول آشنا كنيد و دقيقا مشخص كنيد كه در ازاي محصول شما، چه چيزي به دست مي‌آورند.

2.     نتايج خريد محصول در آينده را براي مخاطب، واضح بيان كنيد.

بعد از اين كه مزيت‌هاي محصول را براي مخاطب شرح داديد، نتايج استفاده از آن را نيز به طور شفاف بيان كنيد. به آن‌ها نشان دهيد كه چه خدماتي را در آينده با خريد محصول شما به دست مي‌آوردند. اين مورد بستگي به اين دارد كه چقدر شما به طور واقع بينانه محصول خود را معرفي كرده باشيد.

3.     سعي كنيد بيش از هر چيزي، هيجان را در مخاطبان خود افزايش دهيد.

شما به عنوان يك كپي رايتر، بايد به جاي پرداختن به منطق، به هيجان مخاطب دقت كنيد و اين مهم ترين وجه تفاوت بازاريابي محتوا با كپي رايتينگ است. اگر مي‌خواهيد محصول خود را تبليغ كنيد، بايد به تاثير آن در زندگي شخصي مخاطبان اشاره كنيد و تبليغات شما در جهت افزايش اعتماد به نفس يا زندگي راحت آنان باشد و يا در مورد سلامتي بيشتر، آن‌ها را به چالش بكشيد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۲:۵۷ ] [ عليرضا نياكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی