بهترين محتوا
توليد محتوا متني

"مهم ترين جمله در هر مقاله، جمله اول آن است و در صورتي كه مقاله نويسي به گونه اي باشد كه اين جمله نتواند جذابيت زيادي را دريافت كند و جمله دوم را شروع كند، عمر مقاله شما تمام مي شود. اگر جمله دوم مخاطب را وادار نكند كه جمله سوم را بخواند، باز هم مقاله شما يك مقاله مرده است. پيشرفت جملات در مقاله نويسي باعث مي شود تا مخاطب به جلو كشانده شود و در نهايت در قلاب توليد محتواي شما خواهند افتاد. نويسنده، سرنوشت يك مقاله را رقم مي زند. ويليام زينسر" با احترام فراوان، من به عنوان يك نويسنده با نظر آقاي زينسر مخالف هستنم! در واقع همه ما مي دانيم كه مهم ترين قسمت در هر مقاله، عنوان آن مي باشد و بدون داشتن يك عنوان جذاب، مخاطب شما حتي جمله اول را نخواهد خواند. اما پس از عنوان، مهم ترين قسمت مقاله نويسي براي شما، همان چند جمله اول است.

روزنامه نگاران، بخش مقدماتي را به عنوان Lede مي خوانند و در صورتي كه اين قسمت به درستي پياده سازي نشود، مخاطبان شما بدون اين كه توجهي به مقاله شما داشته باشند، وبلاگ شما را ترك خواهند كرد. در اين مقاله ما با كمك وبسايت michaeldpollock.com ، ده مثال برتر براي شروع جذاب يك پست در مقاله نويسي مطالبي را با شما در ميان خواهيم گذاشت و اطلاعاتي را در اين خصوص ارائه خواهيم داد.

 در شروع مقاله نويسي، كوتاه و مستقيم بنويسيد

با اين كار مي توانيد مينيماليست ها را خوشحال كنيد. در واقع در برخي موارد به نظر مي رسد كه چند جمله توصيفي باعث مي شود تا مقاله شما جذاب باشد. از كلمات و جملات توصيفي در ابتداي مقاله خود استفاده كنيد.
مثال : در ادامه ترجمه شروع يك مقاله از DanZarella را بيان خواهيم كرد كه با موضوع 7 راه براي به اشتراك گذاشتن پست هاي خود نوشته شده است و در فيس بوك وي منتشر شده است.

آيا مي خواهيد به اشتراك گذاري مطالب خود را در فيس بوك به حداكثر برسانيد؟ در اين مقاله ما هفت نكته را بيان مي كنيم كه در اين راه به شما كمك خواهد كرد."

از يك جمله خنده دار يا سرگرم كننده براي شروع استفاده كنيد

شما مي توانيد در مقاله نويسي خود يك مسير طولاني را طي كنيد و در اين خصوص مي توانيد براي جلب توجه از جملات سرگرم كننده استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود تا سليقه هاي مختلف را به مقاله خود جذب كنيد. البته بايد با دقت بسيار زيادي اين جملات را مورد استفاده قرار دهيد.

يك سوال قابل تامل بپرسيد

زماني كه شخصي از شما سوالي مي پرسد، نمي توانيد به پاسخي فكر نكنيد و در واقع خواننده شما هم همين سوال را مي پرسد و مي توانيد مخاطب را در اين مكالمه درگير كنيد. بايد مراقب باشيد كه در پرسش سوالات در ابتداي مقاله نويسي، نبايد به گونه اي سوال را بپرسيد كه با جواب بله يا نه به آن پاسخ دهيد. هميشه سوال خود را با نياز خواننده خود مرتبط كنيد.

مثال : چگونه كاري كنيم كه در ذهن مردم ماندگار شويم؟ از David Wright"وقتي در خانه نيستيد مردم در مورد تو چه فكر مي كنند؟"

يك سوال چند گزينه اي بپرسيد

تنوع در تكنيك هاي سوال پرسيدن در ابتداي مقاله نويسي يكي از مهم ترين گزينه ها به شمار مي رود و سوالات چند گزينه اي مي تواند در جذب مخاطب بسيار تاثيرگذار باشد. در واقع شما نمي دانيد كه مخاطب شما چقدر به سوالات چند گزينه اي علاقمند مي باشد. پاسخ دادن به اين سوال داراي اهميت بسيار زيادي مي باشد. شما مي توانيد سوالات خود را به خواندن مقاله اختصاص دهيد.


مثال : چگونه ذهنيت خود را براي رشد تغيير دهيم؟ مقاله اي ازAli Luke"با كدام گزينه موافق هستيد؟

  • هوش از بدو تولد وجود دارد.
  • بعضي از افراد خلاق هستند و برخي نه
  • شما مي توانيد با تمرين كافي، در نقطه شروع، به يك متخصص كلاس جهاني تبديل شويد؟
  • آيا مي توانيم شخصيت خود را تغيير دهيم؟

در صورتي كه با دو جمله اول موافق هستيد، از يك ذهنيت ثابت پيروي مي كنيد و در صورتي كه با مورد دوم موافق باشيد، يك طرز فكر رو به رشد خواهيد داشت."

يك واقعيت يا آمار تكان دهنده را به اشتراك بگذاريد

در صورتي كه مي خواهيد در خصوص مقاله نويسي فعاليت داشته باشيد، در ابتداي توليد محتواي خود مي توانيد از كلمات قدرتمندي مانند واقعيت يا آمار تكان دهنده را به اشتراك بگذاريد تا ذهن مخاطب خود را درگير كرده و بتوانيد مخاطب را تا انتها با خود همراه كنيد.

مثال : مقاله ماري جوانا ازInfomania"در تحقيقات جديد ادعا شده است كه كارگراني كه در استفاده از ايميل و تماس تلفني دو برابر بيشتر خطا دارند، احتمال بيشتري وجود دارد كه ماري جوانا مصرف مي كنند."

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۴۶:۵۵ ] [ عليرضا نياكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی